Vaccination af kat for et godt og sundt liv

​Vaccination af kat sker for at beskytte dem og give den de bedste forudsætninger for et godt og sundt liv. Dette gøres ved at styrke kattens immunforsvar ved at danne antistoffer mod sygdomme. Vi tilbyder vaccination af kat på vores klinik i Hillerød nær Allerød og Fredensborg

Forskellige typer vaccination

Man tilbyder vaccination af kat for følgende sygdomme:

Kattesyge (Panlekopeni) er en alvorlig virussygdom, der kan ende dødeligt. Høj feber, diarre, opkast. Smitter fra kat til kat ved kontakt med afføring..

Katteinfluenza virus sygdom forårsaget af enten calicivirus eller herpesvirus. Luftvejslidelse, der giver sekretion fra øje og næse, feber, nysen, hoste, evt. sår på tungen, haltheder mm. Katte kan blive kronisk syge med udbrud ind imellem. Smitte fra kat til kat, men også gennem mennesker, genstande og luften.

Leukæmi er en alvorlig virussygdom, der i nogle områder i landet er et stort problem . Smitter gennem bid, slikken, foder og vandskåle mm. Giver blodmangel og leukæmi og død.

Clamydia En bakterie sygdom som kan give øjenbetændelse og forkølelse. Smitter ved direkte kontakt. Ses især hvor der er mange katte. Kræver ikke altid behandling og går i nogle tilfælde over af sig selv.

Kernevaccinerne mod kattesyge og katteinfluenza gives som 2 basisvaccinationer med 3 ugers interval og derefter en gang årligt.

I nogle områder anbefales det at give tillægsvaccine mod leukæmi, og i katterier kan det tillige være en fordel at vaccinere mod clamydia hvert år.

Rabies virus sygdom. Dødelig, kan også angribe mennesker. Vi har ikke rabies i Danmark, så det er kun nødvendigt at vaccinere mod rabies ved udlandsrejse.​

Kontakt os for mere information om vaccination af kat

Skal du have en vaccination af kat, eller har du spørgsmål så kontakt os på telefon 48 26 11 00 eller send os en mail på info@selskovdyreklinik.dk.

Udfyld formularen her på siden og vi vil snarest vende tilbage på din forespørgsel.​

Selskov Dyreklinik er dyrenes foretrukne...

Igennem mange år er glade kunder kommet med deres dyr, og mange af vores kunder er tilbagevendende. Læs et udpluk af de gode anmeldelser her.

Lena Klarholt

"De er super søde og dygtige"

Jette Nimb Voss

​"Dejligt nærvær til hund og mennesker"