Gratis tandtjek hos os!                                                                                                              ​​Vagtdyrlægen | Kontakt os i dag på telefon: 48 26 11 ​00

Kontaktinformation:​

Frydenborgvej 11-13, 3400 Hillerød

CVR: 31974380

Mail:​ info@selskovdyreklinik.dk

Telefon: 48 26 11 ​00

Åbningstider:

​Man-fre: 8.00-17.00

Lørdag, søndag og helligdage: Se under Vagtdyrlægen

Skal vi kontakte dig?

Vaccination af hund - giv dyret et sundt og godt liv

​Vi vaccinerer vores hunde på vores klinik i Hillerød nær Allerød og Fredensborg for at give dem de bedste forudsætninger for et sundt og godt liv.

Der ses meget sjældent reaktion på en vaccination af hund, men der kan forekomme lidt nedstemthed eller let hævelse i nakken på injektions stedet. Hævelsen forsvinder i løbet af et par dage. Allergiske reaktioner forekommer meget sjældent ved vaccination af hund.

Med vaccination af hund beskytter du den mod følgende sygdomme:

Hundesyge forårsages af virus ( Canine Distember Virus). Hundesyge er en meget smitsom sygdom, som vi heldigvis ser meget sjældent i dag, da langt de fleste hunde er vaccinerede.

Sygdommen er ofte dødelig, symptomer startende med høj feber, lungebetændelse, flåd fra næsen og evt kramper.

Leverbetændelse (Hepatitis) smitsom leverbetændelse forårsages af virus (Canine Adenovirus type 1). Dødelig sygdom med symptomer som høj feber, opkast, diarre, kramper.

Parvovirus diarre forårsages af virus (Canine Parvovirus) Giver vandig, blodig stinkende diarre og opkast. Hvalpe kan dø meget pludseligt pga hjertedegeneration.

Kennelhoste består af Parainfluenza virus og bakteriel infektion med Bordetella Bronchiseptica (Bronchi-Shield). Sidstnævnte vaccine gives som dråber i næsen.

I samspil giver de ”kennelhoste”, ofte en godartet lidelse med karakteristisk hoste i nogle uger, kan udvikle sig til lungebetændelse.

Leptospirose forårsages af bakterier . Sygdommen spredes via rotte- og museurin og kan give nyre- og leversvigt, feber, muskelømhed, manglende appetit og nedsat nyrefunktion. Sygdommen er en zoonose, dvs den kan smitte til mennesker, der også kan dø af den.

​En basis vaccination af hund sker 2 gange med 3 – 4 ugers interval og igen efter 1 år.

Kernevaccinerne mod hundesyge, leverbetændelse og parvovirus gives derefter kun hvert 2. eller 3. år.

Tillægsvaccinerne mod leptospirose og kennelhoste gives hvert år, da immuniteten ikke holder længere mod disse sygdomme.

Desuden kan der vaccineres mod:

Rabies virus sygdom. Dødelig, kan også angribe mennesker. Vi har ikke rabies i Danmark, så det er kun nødvendigt at vaccinere mod rabies ved udlandsrejse.

Borelia. Boreliabakteriene overføres ved flåtbid . Symptomer kan være feber, ledstivhed, ledbetændelse, haltheder mm.Man kan vaccinere hunde fra 12 ugers alderen, og der skal gives 2 basisvaccinationer med 3 ugers interval og derefter hvert år. Revaccinationen gives bedst minimum 1 måned før flåtsæsonen starter.

Herpes. Virusinfektion der kan give dødfødte hvalpe og/eller hvalpe der dør i løbet af få dage. Vaccinerne gives til drægtige tæver og ved hver drægtighed. Må ikke gives sammen med andre vacciner.

Leishmania er en lille parasit (protozo) der overføres fra sandfluer/myg og især ses i sydeuropa, Spanien, Portugal, Grækenland mfl. Symptomer er ofte hudforandringer, hårtab, knuder, forvoksede negle, hudbetændelse mm. Mennesker kan også smittes.

​Vaccination af hund mod leishmania skal foretages 3 gange med 3 ugers interval inden rejse sydpå. Derefter årlig revaccination.

Bestil tid til vaccination af hund

Ønsker du at bestille tid til en vaccination af hund, eller har du spørgsmål, så kontakt os på telefon 48 26 11 00 eller send en mail til info@selskovdyreklinik.dk.

Prøv vores landsdækkende webshop. Vi sender foder, plejeprodukter og

tilbehør med Post Nord alle hverdage.​

Dyreklinik kun for katte. Trygge rammer for dig og din kat. Rolige omgivelser og god tid.

​Mulighed for hjemmebesøg

hvis du ikke kan komme til os. Læs mere om hjemmebesøg her.​

HUSK:

Vi har altid gratis tandtjek af dit dyr. Kontakt os for tider.​

Firmaprofil

Selskov Dyreklinik​